Dessa öl försvinner

Det är ganska naturligt att det måste försvinna öl ur sortimentet när det kommer till nya men alltid är det någon favorit som ryker. Ofta är det någon favorit som ryker ur listorna och man undrar varför just den. När man sedan tänker efter så kommer man fram till att det är längesedan man köpte just den favoriten. Inte så konstigt att ölen stryks med andra ord.

Första april i år så är det 13 öl som inte kommer finnas kvar att köpa (i vissa fall finns ölen i annan förpackning kvar). Åtta av dom är lageröl, två av belgisk typ, två ale och en porter. En god blandning, helt i stil med bolagets totala utbud. Hela listan ser ni nedan. Själv noterar jag att min kära Traquair House Ale inte kommer vara så lätt att få tag på längre. Kanske får jag väja någon annan sort att spara i min ölkällare. Varken La Trappe eller Chimay Röd kommer jag att sakna för jag tycker att de är ganska dåliga som öl. London Pride finns andra, liknande, sorter på bolaget. På det stora hela, tolv sorter bort som inte gör mig något och så en som jag grämer mig fantastiskt mycket över att missta. Tur att privatimporten finns.

 

Åbro Original Mellanöl 4,3% 330 ml

Runöl Export 5% 500 ml

Åbro Original Mellanöl 4,3% brk 500

Zubr 5,1% 500 ml

Carlsberg Hof 4,2% Minifat 5 l

Beijing Bière de Pékin 4.7% 350 ml

Grolsch Premium Lager 5% brk 500 ml     

Bryggmästarens Pilsner 5% 330 ml

 

La Trappe Dubbel 6,5% 330 ml

Chimay röd 7% 330 ml

 

Fuller’s London Pride 4,7% burk 500

Traquair House Ale 7.2% 330 ml

 

Black Boss Porter 7% 500 ml

 

6 reaktioner till “Dessa öl försvinner

  1. Jag hoppas att även Traquair House Ale hamnar där, i beställningssortimentet, men troligen blir det då med kollikrav och 24 flaskor är en del. Förhoppningsvis kan man hitta någon/några att dela med. Som sagt, beställningssortimentet kan bli räddningsplankan ibland när favoriter försvinner ur ordinarie sortimentet.

  2. Nu har jag visserligen som policy att försöka prova öl även om mina vänner inte gillar den men jag kan instämma i att den inte är jättegod. Får du möjligheten bör du dock ge Black Boss en chans. Själv var det så länge sedan jag drack den att jag skulle kunna tänka mig att pröva igen. Bara för att se vad jag tycker idag.

Lämna en kommentar