Dieu du Ciel Corne du Diable

Lika bra att ta djävulen vid hornen direkt. Detta är säkerligen en besk otäcking. Lite av självplågeri att köpa dessa häringa öl men ibland så överraskas jag och hittar mycket väl humlade öl som jg gillar. Solstice d’Hiver är ett exempel på sådan från samma bryggeri. Dessutom är det underbart att dofta på humlebomb. Aromen levererar allt jag hoppas på, underbar frisk sommaräng, blommig, citrusfruktig och jordig, allt i samma andetag. Fräsch, uppiggande, inbjudande men sedan blir det för mycket för mig, för beskt, för enkelspårigt när jag smakar på den. Lätt brödig i smaken, aningen mineraler men för men för lite maltkropp för att jag ska gilla det fullt ut. Välgjort hantverk men lite för rakt på sak för mina önmskemål. Säkerligen något för humlenördarna. Lätt kropp med kort eftersmak och en beska som ligger och gnager. Jag är övertygad om att den här ölen gör sig bättre ihop med mat än mol allena som jag drack den. 7 poäng

Kommentera

