Ny öl in, gamla öl ut….

Detta med att nya öl kommer in är positivt men hur i hela friden kunde St Peters Cream Stout åka ur? Svaret är givetvis enkelt, den sålde för dåligt. Så jag formulerar om frågan. Hur kan en öl som smakar så gott sälja dåligt. Jag menar vem vill inte ha en smakrik stout med tydlig mörk choklad ton, fyllig kropp, en bitterljus eftersmak? Vem vill inte hålla i den ovala flaskan, med det läckra emblemet instansat? Ganska många av oss tydligen fast jag vill ju egentligen. Saken är den att jakten på nyheter får mig att inte välja den och nu får jag skämmas.

Med denna sorti så gör även St Peter som bryggeri sorti ur det ordinarie sortimentet. Jag har ingen information om hur länge de har funnits där men det är länge. En gång i tiden stod de för nyskapande medan numera står St Peter’s snarare för jordnära och traditionsbundna öl. Man kan fortfarande köpa dem men det är med kollikrav på 12 flaskor. Inte så många flaskor kan tyckas men varken IPAn, den glutenfria eller Organic Ale lockar mig. Fast stouten kommer jag att sakna. Jag plockade till mig de tre sista flaskorna på hyllan i Falköping men känner redan nu att om någon vill dela ett kolli i oktober/november så är jag på.

St Peters Cream Stout, Karlströms Malt

4 reaktioner på ”Ny öl in, gamla öl ut….

  1. Jag erkänner mig medskyldig! Riktigt bra öl men det blir kanske bara en flaska om året…
    Får fundera på kolli, då kan kanske min årskvot fördubblas 😉

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s