Fredag, denna fantastiska uppfinning! Vad fick ni med i eran varukorg?

Då var det fredag igen. Denna helt otroliga uppfinning som inleder helgen. Hur skulle veckan se ut utan just fredagen. Ingen helg? Skulle helgen börja direkt på lördagsmorgonen? Nu har jag ju två jobb som båda två innebär arbete just på helgen och inte sällan då på själva vilodagen men ändå. Helg är alltid helg.

Just denna fredagen var det åter igen släpp av lite tillfälliga sorter och återigen fanns det flera brittiska med. Tyvärr var jag för sen för whiskeyn från Teelings. Den har legat och mognat på ekfat som tidigare hade innehållit Kith and Kin. Grämer mig rejält där. På ölfronten blev det fullträff där emot. Alla tre fick jag tag på.
Brewdog Nine To Five Wizard är alltså knappast någon öl för mig, namnledes alltså. Jag har allt annat än ett nio till femjobb. En humlestinn veteöl? Kanske, kanske inte. Jag har köpt hem den så jag får pröva. 7,5% ligger den på så namnet kanske inte ger mig rätta associationerna.

Sedan har vi en nya vända med Innis&Gunns specialöl ”skapade” av oss Sverigevänner. Oss och oss, ni som läser regelbundet vet att jag sällan hyller dessa skottar heller. Hur som vanilj, sötma och så lite chili på slutet. Inte min grej gissar jag. Köpte faktiskt bara en flaska. Stort grattis till Mika Jeppsson och hans resa över för att träffa Dougal Sharp. ( Innis & Gunn Mika´s Choice Limited Edition)

Sist ut har vi Thornbridge Days of Creation som är den ölen jag har störst förväntningar på. Ska bli spännande att se vad Thornbridge har stoppa ner i sin 375 ml flaska. Syrligt och välbalanserat hoppas jag.
Utöver dessa slankt det även med en Oatmeal Yeti och en Gouden Carolus Cuvee van de Keizer Whisky Infused. Varianter av fantastiska öl. Undrar vad som är bäst, originalet eller varianten.

Hop City och GUinnessglas, fel glas, karlströms Malt

Kommentera

