Occultist, återbesök hos den skotska hunden

Jag hade visserligen planerat för att fira en ev. seger för Vargarna mot Griparna med en Abstrakt 21 men hela matchen kändes lite avslagen så det kändes bäst med milkstouten även fast vi vann.

Semi - Skimmed Occultist, BrewDog, Karlströms Malt
Bilden är sedan tidigare i år. Rätt nöjd med den själv.

Jag laddade för en söt upplevelse med lite moderata smaker för det var vad minnet sade. Maltigt, sött och trevligt i aromen men inget komplicerat eller ansträngt. En mjuk vardagsöl är vad jag hittar i glaset även denna gången. En mjölkchokladbomb som den här gången känns mycket mera öl och mindre O’boy vilket är positivt. Vill jag ha O’Boy så blandar jag själv ut pulvret i glaset och hoppar över att köpa den på burk. Vardagsöl och okomplicerad samt en chock över att den är 8%, precis samma känsla som senast jag drack den. Den passar kanonbra att dricka medan jag skriver morgondagens inlägg om BrewDog och den räcker faktiskt så långt att jag hinner läsa en ölartikel om hypade öl. För 30 kronor burken så kan den glatt få slinka med någon mera gång om jag ska sitta hemma i fåtöljen i biblioteket och läsa lite.

En reaktion på ”Occultist, återbesök hos den skotska hunden

Kommentera

