Alkoholfria läsken. Stone’s Ginger Joe

Jag är inte riktigt klar med ingefäradryckerna. Jag har fått för mig att detta är något som borde passa mig men nu börjar jag tveka. Jag har prövat två innan (här och här) från Luscombe och nu var det dags för Stone’s alkoholfria variant ”with a hint of pear” Jo tjena, inga subtila brittiska hintar här inte utan ett mycket tydligt och rättfram Päronläsk!!!! som sedan förvrids av en kryddighet från ingefäran. Inte riktigt min grej om jag uttrycker det så. Jag vaskade t.o.m. Största skälet till detta vara att jag tyckte det kändes så plastigt med en låtsaspäroncider i botten och så ingefärakaratären liggandes uppepå. Nu får man inte alls ta för hårt på den här recensionen för som jag antydde i inledningen så tror inte jag att detta är något för mig och då borde jag sluta recensera. Fast jag tänker som så, jag gillar ju min egna öl med stor dos ingefära i. Kanske ska jag ge det en chans till fast då i en alkoholstarkare variant. Stone’s Ginger Joe finns på bolaget och jag hittade även en från Orchards, den Cornwallska cidertillverkaren. Jag beställer hem en av varje och återkommer.

Stone's Ginger Joe Pear, Alkoholfri, karlströms Malt

Kommentera

