Dags att summera och packa ihop för semester

Kunde kanske verka lite lustigt att jag summerar ihop juni månad redan nu. Eventuellt har någon noterat att jag inte har skrivit inlägg de senaste dagarna heller. Förklaringen är väldigt enkel. Jag tänker nämligen ta lite semester nu. Om det blir hela Juli har jag inte bestämt ännu eller om jag återkommer om två eller tre veckor. Inte heller har jag bestämt mig för om det ska bli helt tomt heller. Kanske kommer jag ha något extra som jag vill skriva om. Som Guinness veteöl eller deras IPA som jag hittade i en butik i Los Angeles. En och annan öl kommer det bli, säkerligen lite läsande också men det kan behövas en paus nu. Ha en underbar sommar och glöm inte att grilla mycket, bjuda grannarna på sjyst öl samt att klippa gräsmattan. Då får man mera öl!

Juni månad var alltså månaden då jag inte längre mäktade med att skriva lite varje dag. Jag har mer än tidigare skrivit inläggen samma dag och då är det tungt att hinna med. Jag har försökt lite grundforskning men jag har inte fått så mycket svar som jag velat från bryggerier så det får ligga på is. Kan låta lite negativt men det ska det inte tolkas som, snarare som att sommaren är här.

Portertorsdagarna har rulat på, lite whiskey har rencenserat. Inga större nyheter där men jag har hittat en ny kategori dryck att skriva om. Alkoholsvaga, jästa drycker i form av en apelsinläsk och två ingefärsläsk. Kul att pröva men det kommer nog inte konkurrera ut ölen fast det har sin plats i min dryckesvärld. Jag är klar med min mest ambitiösa miniserie hittills. Pubar att sitta och vänta på medan de övriga i sällskapet gör turistiga saker.

Skål på er och på återseende i augusti!

The Stiff Upper Lip grabbarna med Porter i glasen

Kommentera

