Vilka pubar ska man gå till, när man har tröttnat? (Del 10 – Churchill Warrooms)

Dags att avsluta den här serien, textmässigt i alla fall men jag har en tanke om en summering i form av en karta men det får bli längre fram. Jag behöver preppa den lite tänker jag, inte bara en slarvig skärmdump med lite prickar inkletade i bildbehandlingsprogrammet. Fast känner jag mig rätt så är det kanske där det hamnar, eller att det blir bortglömt helt. Nåväl, om någon är riktigt intresserad så påminner de mig säkert.

Nåväl, en sista sevärdhet har jag valt ut och det är Churchill Warrooms. Som om det bara var hans men det är klart. Få personifierar andravärldskriget på britternas sida som han. Den champangedrickande cigarrbomaren som lär ha haft en oerhörd arbetskapacitet.

Kanske gick han ibland över till St Stephens Tavern för ett glas men jag tror inte det var så. Det var snarare lägre tjänstemän som gjorde detta och numera är det mest turister eftersom puben ligger nära Big Ben. Är vädret bra går det utmärkt att stå ute och dricka öl samtidigt som man beundrar några sevärdheter och kan bocka av dem från listan. Mässing och etsats glas som hos finnare ginpalats skvallrar om ursprunget för puben och med ett sådant läge så kunde man befara skräpig öl men icke. Mest är det öl från Hall&Woodhouse (Det är deras pub) men de har annan öl också. Framförallt så har de öl i toppform. Det blir aldrig gammal öl i faten på ett ställe som detta.

10 Bridge Street London
Telefon: 02079 252286
Hemsida: ststephenstavern.co.uk/

Kommentera

