Vilka pubar ska man gå till, när man har tröttnat? (Del 9 – London Dungeon)

London Dungeon är en turistattraktion som jag har vuxit upp med även fast jag aldrig har gillat den. Sent 70-tal gick jag dit första gången med mina föräldrar. Det blev ett rätt kort besök för ingen av oss tyckte det var särdlese spännande fast man kanske ska nämna här att jag aldrig har uppskattat skräckfilmer eller liknande.

Som jag kommer ihåg det var det inte så mycket, mest lite olika instalationer med kedjor och skelette. Sedan har jag av olika orsaker hamnat på London Dungeon med jämna mellanrum och sett hur tekniken för att skrämas, förlåt presentera historiska händelser, har utvecklats. Nåväl, sedan jag fyllt tjugofem så har jag undvikit stället. Jag har konsekvent vägrat. Jag har dock inte suttit på någon pub och väntat utan helt sonika begapat någon annan sevärdhet. Om jag skulle välja en pub så skulle det mycket väl kunna vara….
Kings Arms

Kungens arm som jag trodde som trettonåring att det betyde. Det finns en och annan pub med det namnet. Den här ser precis ut som en och annan pub gör på V och film och det är inte så konstigt för den har varit med i några BBC-produktioner. Det finns både lokala caskpumpar och en craft-keg som det inte sällan serveras Beavertown ifrån.

Puben har nästan lika fint inre som yttre men bara nästan. Alltid fullpackat så det gäller att ha lite armbågar för att få en pint. Dessutom är det ganska god rotation på gästerna så om man har lite tur så har man ett bord efter en kvart eller så. Har man mycket tur så är det i något av båsen som nästan förflyttar en ut på landet.

The Kings Arms
25 Roupell Street, London SE1 8TB
+44 20 7207 0784

Kommentera

