Luscombe Passionate Ginger Beer

Det var roligt det här med alkoholfria, jästa drycker. Fast om Luscombe gör sin gingerbeer genom att jäsa den eller om de tvångskarbonerar den. Den här flaskan har alltså ordet Passionate på etiketten istället för Cool men var i skillnaden skulle vara vet jag inte. Initialt så trodde jag att det skulle bli rätt stor skillnad, den här läsken var betydligt ljusare, mera citronaktig. Aromen var den samma och den var inte alls lika kryddigt het som gårdagens men så kom jag på att jag inte hade vänt upp och ner på flaskan några gånger och när jag nu blandade om och fick upp bottensatsen så blev färgen mörkare, drycken disigare och smaken betydligt kryddigare. Det var mycket likt drycken från igår helt enkelt.

Luscombe Passionate Ginger Beer, Karlströms Malt

Nu har jag druckit två ginger beer och är inte helt såld men jag kommer leta vidare för att se om jag kan hitta en favorit.

Kommentera

