Luscombe Cool Ginger Beer

Luscombe Cool Ginger Beer, Karlströms MaltJisses, jag vet knappt vad är jag har köpt. Alkoholfritt, ingefära och brittiska. Great! Kan väl knappast bli bättre? Nya Victoria gör en julöl, En Wit Jul, en öl med sju sorters kryddor och där ibland ingefära. Jag gillar den så detta ska bli roligt att pröva. Jag har verkligen ingen aning som vad som väntar.

Därför kom allt som en överraskning. Sötman, den stora kolsyran och inte minst den starka kryddigheten. Disig, citronfärgad och väldigt bubblande. Ungefär som en brustablett. Det luktar ingefära men inte så mycket som jag hade gissat. Komplex är knappast ordet man tänker på när jag sitter här och luktar. Jag tänker på vilken underbar dryck öl är.

Smaken är eld och lågor. Alltså kryddstark men på samma sätt som jag inte är mycket för rejält överhumlade öl så är jag inte mycket för kryddstark mat. Eftersmka? Ännu en grej som öl är överlägsen på.
Summering: Helt okej dryck. Kul att pröva men priset kommer nog att hindra att jag dricker den regelbundet. Fast som ni kanske gissar utifrån bilden. Det kommer mera tester. Och faktum är att det var bättre smak än en vanlig Grape Tonic, kryddigheten till trots.

Kommentera

