Sammanfattning av maj månad

Jag kan bara konstatera att jag läser på tok för lite bloggar numera. När jag sedan läser så glömmer jag bort att spara ner artiklarna, därför hittar jag inte just nu två som jag letar efter. Jag hade nämligen tänkt att presentera lite spännande saker som jag har läst under maj månad men det blev det inget av. Så ni får leta vidare själva efter spännande artiklar.
En annan sak som det blev inget alls av i år är Mild i Maj. CAMRA har ju deklarerat maj som månaden då man ska dricka extra mycket av öltypen Mild. Jag har tyvärr inte en ända flaska brittisk mild i källaren. Givetvis har jag smakat några svenska varianter istället.

Mitt porterdrickande på torsdagar har fortsatt. Den här månaden har det varit mycket tillbakablickande. St Peter’s var åtminstonde färsk öl medan Lambeth Walk var en nostalgitripp. Även en öl i mindre bra kondition kan vara en njutning, om den dricks vid rätt tillfälle eller som här med de rätta tillfällena i åminne. Wild Beers Millionaire var också ett återbesök. Bra grej det där, att prova samma öl flera gånger. Man får ofta någon ny vinkel på en öl om man gör så. Fast en ny öl hann jag med också. Semi – Skimmed Occultist, en öl från BrewDog med mycket sötma. Tyvärr var det inget som klickade för mig.
Annars hittar jag en hel del gott denna månad. Bland ölen jag har smakat/druckit och som sticker ut lite så har vi The Kernels Tabel Beer, BBNo 0707, Saison à la Provision och Buxton Myrcia. Fast godast utan inbördes rangordning var Fuller’s Vintage Ale 2013, Weird Beard Don’t Worry Bee Heavy och Thomas Hardy’s Ale 2016. Fuller’s Vintage Ale är verkligen en fantastisk öl och jag köper på mig så många jag tycker mig ha råd med. Don’t Worry Bee Heavy var en helt ny upplevelse vilket höjer den lite som så, alltid roligt att hitta nya favoriter med TH i mångt och mycket var en lättnad. Vad skönt att den var fortfarande så god.

Whiskey har jag druckit någon dram lite här och nu men mestadels av öppnade, och där med recenserade, sorter. Inte så mycket att skriva om då. En ny flaska öppnades och det var en av IDLs varianter på Jameson. Man har tagit fram tre olika Jameson som säljs i Tax-Free på flygplatser jorden runt. Mitt val hamnade på Round vilket jag även här hemma var nöjd med vilket man kanske inte ska säga om The Pouges. Här pratar vi marknadsföring som kompenserar dryckens kvalitet.

Eftersom tiden går så fort och jag ibland glömmer bort min serie om pubar vid utflyktsmål i London så blev den serien inte riktigt avslutad men snart kan jag runda av den. Tre sevärdheter kvar, några gissningar på vilka jag har valt?

Skittles, London, Black Lion, Karlströms Malt

Avslutar med en bild från London. Jag skrev att det kunde bli mera London i höst. 12-16 oktober är arbetsdatumet. Ett par saker kvar att lösa innan resan blir ”officiell”

Kommentera

