Vem importerar vad, en uppdatering

Jag ska direkt erkänna två saker: 1) jag kan ha gjort fel i listan, jag har inte dubbelkollat, så meddela gärna om ni upptäcker något fel. 2) jag hade ingen aning om att det hade rört så pass mycket på sig. Thornbridge skrev jag om här om dagen på bloggen och att Beavertown har gått till Spendrups har jag inte skrivit om men väl beklagat mig över. Fast det syns inte i min sammanställning för jag har uteslutande använt Systembolagets listning. (Förra årets sammanställning)

Wicked Wine har lämnat Meantime (kan ha något med försäljningarna av bryggeriet att göra) och Marble. Marble trodde jag skulle orka igenom ölbruset men icke så. Istället har man förstärkt sin portfölj med Rye River från Irland, det är de som producerar Granny Mary’s Red Ale, samt prestigefyllda Thomas Hardy’s Ale. Black Isle har bytt från Great Brands till Galatea vilket enligt min lista då kan tyckas leda till att Great Brands inte har något Brittiskt i portföljen men Moor Beer distributeras av dem numera.

Några importörer har försvunnit helt från listningen och några har kommit till. Beerhive har jag skrivit om tidigare och nu har de även Tempest med i sina listor. Heba Food & Beverages AB, Ahlén & Small Trading AB samt DesignBrew Scandinavia AB är tre som har tackat för sig. Brands For Fans Sweden AB byter Iron Maiden mot Motörhead.

Här har ni hela listan

AB Wicked Wine Sweden
Frederic Robinson Ltd
Ridgeway Brewing
Rye River Brewing Company
Interbrau SpA

Cask Sweden AB
Adnams Brewery
BrewDog

World Beer Trading KB
Blue Moon Brewing Company
World Top Brewery
Cotswold Brewery
Daleside Brewery
Gurkha Beer Trading
Molson Coors Brewing Company
Saltaire
West Brewery
Windswept Brewing Co
Royal (Heineken)

Galatea AB
Brakspear Brewing
Wychwood Brewery
Shepherd Neame
St Peter’s
Little Valley Brewery
Black Isle

New Brews Sweden AB
Hall & Woodhouse
Timothy Taylor
Wadworth

Brewery International Sweden AB
The Inveralmond Brewery
Harviestoun Brewery
Carlow Brewing Co
Caledonian Brewery

Carlsberg Sverige AB
Guinness

Vasagatan 50 Restaurang AB
(Heter de numera Neptunium?)
Buxton Brewery

Enjoy Wine & Spirits AB
Camden Town Brewery

Arvid Nordquist Vin och Sprithandel
*Fuller Smith & Turner

Amka Vinimport AB
St Austell

janake wine group AB
The Porterhouse Brewing Company

Brands For Fans Sweden AB
Cameron (Motörhead)

GL Brands AB
Scottish&Newcastle

Art of Beverage AB
Wild Beer Co

Veritabel Vin AB
By The Horns Brewing Co.

Beerhive
Tempest Brewing Co

Across The Sea B2B Filial
Kingstone Brewery

Bier & Co Sweden AB
Thornbridge

TOMP Beer Wine & Spirits AB
Greene King
Belhaven Brewery
Wells & Young’s Brewing Company
Innis & Gunn
Morland&Co (fast det är ju Greene King)

Brill & Co AB
Bath Ales
Williams Brothers
Traquair House

Spendrups Bryggeri AB
CRATE Brewery
Fourpure Brewing Co
Redemption Brewery
Murphy Brewery
By The Horns

Kommentera

