Mera pubar – men inte mina omdömen

The Dove, utmed Themsen, London, Fuller's, Karlströms MaltJag har skrivit en hel del om pubar senaste tiden. Passar på att bara skicka er vidare till Sunday Times. Man måste logga in för att läsa men det räcker att uppge e-postadress och namn. Listan innehåller pubar från hela landet och Sunday Times kallar dem de 20 häftigaste. Kanske, kanske inte för det flesta har jag inte besökt. Bara tre faktiskt, fast bara och bara. Jag har knappast varit runt hela landet.
The Coach & Horses i Soho, London är en pub mest berömd för sin otrevliga landlord. Skruvat, definitivt och jag märkte absolut inget av någon otrevlig personal eller landlord när jag var där.
Dukes Brew & Que, Haggerston, London. Hit gåt man för bra käk och bra öl. I källaren startade Logan Plant upp det numera superheta Beavertown Brewery. Lite för hög ljudvolym för min smak.
The Grapes, Limehouse, London är sista puben på listan som jag har besökt, eller har jag det? Jag har den nedskriven, men jag kan absolut inte komma ihåg den. En av Storbritanniens 20 häftigaste pubar och jag kommer inte ihåg den? Så kan det bli om är på pubspaning och försöker klämma så många pubar som möjligt. En halv pint ELB (East London Brewery) drack jag enligt anteckningarna.

The Ferryboat Inn, Cornwall, Pub, Karlströms MaltListan var avslutande delen av en fyradelars serie som skrivits av Pete Brown för Sunday Times. De övriga var:
Britain’s 20 best pubs for foodies
Britain’s 20 best pubs in the countryside
Britain’s 20 best pubs by the sea
Bland de 60 resterande pubarna så var mitt resultat betydligt skralare. En sea-pub, hoppsan, nu fick jag inte läsa längre. Man fick visst bara två artiklar per månad. Jag återkommer med resterande någon annan gång. Detta var nämligen roliga listor, dessa skulle mycket väl kiunna bilda grunden för en ”bucketlist”

Kommentera

