TGIPT – återtest av Millionaire, Wild Beer

O herre min skapare vad trött jag är. Ska bli skönt att få sova men jag har nog en dryg timmes arbete vid datorn kvar innan jag kommer så långt. En ambivalent dag med många glada nyheter men också förlust i premiären för Vargarna. Lägger liksom ett lager smolk i den berömda bägaren. Som tur är flyter ölen uppe på. Just idag var det inte läge för någon av de två porterliknande dryckerna jag har i källaren (En stor flaska Guinness och en liten BrewDog) som jag inte har skrivit om på bloggen utan istället blev det återbesök på Lower Westcombe Farm och lite miljonärsdricka.

Millionaire, Wild Beer Co, Engelska öl, Milkstout, Karlströms MaltEgentligen hade jag tänkt att pröva den här flaskan till någon efterrätt, en raberberpaj eller en pannacotta beroende på hur vilj jag ville vara. Nu blev det inget av det utan jag sippar på den precis som den är skapad rakt upp och ner.

Utseende: Rödaktig ton, vackert, lite tjockare skumm. Aningen dragning mot cappuccino.
Arom: Sötma, fudge, karamell
Smak: Karamell och mjölksocker, lite rostade toner men dessa dränks i mjölksockret. Fyllig kropp men kanske lite för mycket av socker, fyllighet, mäktighet….
Tyckte nog ett litet snäpp bättre om den senast. Då gnagde det i mig att jag kanske skulle tycka att den var i sötaste laget om man drack den ofta och det är jag övertygad om nu efter att provat den igen. Okej öl, det bästa från Wild Beer hittills men inget wow vilken öl skrik från min sida.

En reaktion på ”TGIPT – återtest av Millionaire, Wild Beer

Kommentera

