Vilka pubar ska man gå till, när man har tröttnat? (Del 4 – Madame Tussauds Vaxcabinet)

Tänk om jag som tio, elvaåring hade kunnat få kliva iväg till puben istället för att behöva släpa mig runt inne på Madame Tussauds vaxkabinett? Vad mycket bättre mitt liv hade blivit. Jag menar, vem vill kolla på Björn Borg som docka? Inte jag som tio-åring och inte jag som snart 50-åring heller. Nopp, nej, aldrig i livet. Så mycket bättre då att dra sig bort mot Allsop Arms. Visserligen en Green King-pub och dessa får inga listplaceringar gratis från mig men å andra sidan är inte urvalet vid södra Regent Parks överväldigande. Fyra, fem öl från Greene King. Ibland har de någon gästöl eller en Allsop Ale som lär vara specialbrygd för dem (jag tror dock att andra pubar får samma öl men med sitt namn på) Trevlig miljö och okej mat gör att man faktiskt kan vänta ut resesällskapet om de går och glor på vaxdockorna.

Allsop Arms
137 Gloucester Place, Marylebone, Greater London England NW1 5AL, (020) 7723 5864
http://www.allsoparms-marylebone.co.uk/

Övriga delar i serien
Vilka pubar ska man gå till, när man har tröttnat? (Del 1 – British Museum)
Vilka pubar ska man gå till, när man har tröttnat? (Del 2 – London Eye)
Vilka pubar ska man gå till, när man har tröttnat? (Del 3 – Trafalgare Square)

4 reaktioner på ”Vilka pubar ska man gå till, när man har tröttnat? (Del 4 – Madame Tussauds Vaxcabinet)

Kommentera

