Mycket London blir kanske mera London

Martin Karlsson, London, Karlströms MaltMarsresan blev oerhört trevlig och gav sug efter flera. Inget datum är satt ännu men någon stans i perioden slutet augusti till början av oktober bär det av. Datumet är inte satt ännu för det är mycket som ska stämma och i våras så gjorde jag som så att jag hittade några som kunde bli stommen till gruppen och bestämde datum ihop med dem. Jag tänkte mig ett liknande upplägg till hösten så jag söker några, två, tre eller ännu bättre fyra personer som är sugna på att uppleva ölLondon. Pratar ihop sig och bestämmer ett datum ihop med mig. Där efter släpper vi ut datumet till ”alla” och det blir fritt att anmäla sig.

Så, är du/ni intresserade så hör av er. Det går bra att anmäla sig helt själv, det viktiga är att jag får några till i så fall. Anmälan/frågor till uffe@karlstromsmalt.se

Upplägget är följande

Torsdag: Ankomstdag, alla reser på egen hand och så samlas vi på eftermiddagen på en av mig angiven pub. Vi börjar det hela med en pub-runda och tittar på olika typer av pubar, olika stilar av öl och bara njuter allt vart efter kvällen rullar vidare.
Fredagen kör vi två bryggeribesök, det en på förmiddagen och det andra på eftermiddagen medan vi på kvällen parkerar oss vid en pub med stort utbud så vi inte behöver kliva runt med våra lite uttröttade fötter.
Lördagen börjar med Bermondsey Beer Mile och avslutar sedan med ytterligare bryggerivisning.
Söndagen är hemresa
Mattias Björklund, London, luktar, ölglas, Kernel, Karlströms Malt

Det är resan i stort, erfarenheten har lärt mig att det är bäst att vänta tills man har gruppen klar innan man börjar göra tydliga planer. Att boka upp ett bryggeri för max 15 personer och sedan bara komma sex personer är inte alls uppskattat medan det ofta går att ordna till en trevlig upplevelse med en grupp på sex personer även om man är lite sent ute.
Grunden i resan är öl men också att man ska få se lite delar av London som man kanske inte gör annars. Hittar några pubar som man inte annars skulle leta efter. Vill man avvika på egen hand så gör man givetvis detta också.
Priset landar på cirka 5000 kronor. (Reseguide iform av undertecknad, minst tre bryggeribesök, tillhörande ölprovningar, hotel med frukost och transporter inne i London) För dyrt? Inte riktigt tid? Reser du hellre på egen hand men vill ha hjälp att boka intressanta bryggeribesök? Priset för detta varierar beroende på hur många, vad och när skaer ska bokas. Vill ni hellre boka, resa och göra allt själva men vill fråga om något. Gör gärna det. Det är inga företagshemligheter jag sitter på, skicka ett e-brev till uffe@karlstromsmalt.se så ska jag svara i den mån jag kan. Jag älskar att få briljera med mina kunskaper så tveka inte att höra av er. Att fråga kostar givetvis ingenting.

Guidböcker, CAMRA, London Pub Walks, London's Best Beer and Bars, Karlströms Malt

Kommentera

