Perfekt med en öl som har låg alkoholhalt – Siren Half Mast

wp-image-1096778432jpg.jpg

Kan tyckas lite udda att välja en lågalkoholöl att släpa hem från London men jag tycker det var ett suveränt val. Inte bara för att det är en riktigt god öl som inledningsvis kan kännas lite obalanserad men som tar sig och liksom ramlar på plats. En alkoholsvag öl passar riktigt bra vid många fler tillfällen än de starkare. Half Mast ligger visserligen på 2,8% men jag tillät mig ända ta den till lunchen. Sparade endra halvan av flaskan till efter jobbet så det blev ingen mängd men en half flaska räckte för att förgylla middagen en vardag som gårdagen.
Half Mast har, givetvis får man kanske säga, en tunn kropp men kompenserar detta genom fyllig humlekaraktär. Frisk, sommarängsdimma flödar ut ur glaset när man häller upp. Tropiska frukter blir belöningen om man sträcker fram näsan och drar in. Gyllenefärgad och krittvitt skum gör detta till en kanonöl under sommaren. Som ni säkerligen har gissat eftersom jag gillar den så är beskan stramt hållen. Om jag springer på den så blir det nog ett sex-pack. Synd att inte bolaget säljer sådan häringa öl.

3 reaktioner på ”Perfekt med en öl som har låg alkoholhalt – Siren Half Mast

Kommentera

