Packar upp från Londonresan

Packar upp väskan från Londonresan, Karlströms Malt 01Rakt in i verkligheten här hemma. Några timmars sömn natten till måndag och så full fart på skoljobbet men nu är den delen av veckan slut och bryggeridelen tar vid. Passar på att packa upp resväskan. Rena, rama julafton alltså. För er del blir det lite av en titt framåt vad bloggen kommer handla om under den närmaste tiden. Dels blev det en alkoholsvag Siren-öl i form av Half-Mast. Siren har gjort många spännande öl och den här blev ett impulsköp. När vi satt på puben i torsdags förmiddag, att dricka öl typ klockan 10:30 är alltid spännande men det känns aldrig lämpligt med allt för alkoholstark öl. Då smakade Half-masten bra. Jag vill gärna pröva den igen. Five Points Pils är en ”Londonöl” som bryggs i annat land. Tänkte smaka den och dra lite paralleller till Camden Town Hells. På temat alkoholsvagare öl som smakat bra i London så högg jag en flaska Tabel beer från Kernel. Sedan kan det verka konstigt med en flaska Green King men Jester är en humlesort som jag gillar skarpt och som jag gärna smakar vad det har gjort med den. Höga förväntningar på en Greene King-butelj, synnerligen oväntat.
Packar upp väskan från Londonresan, Karlströms Malt 02Fuller’s Pale Ale? Det är våran ersättningsprodukt till Chiswick enligt damen i souvenirshopen. Kändes vemodigt att köpa men jag köpte en Brewmasters Edition också, den 5:e och bästa. Det kommer komma en del Five Points till och så en Brew By Numbers. Även där finns det lite spännande om tillverkningsplats att prata, är det Londonöl? Underbar lördagsbesök hur som och en Wit med apelsin kan vara svårt att motstå. Burning Sky har vi inte hört massor av i Sverige, ganska synd för det är oftast bra saker.
Packar upp väskan från Londonresan, Karlströms Malt 03Mera Kernel, en stor flaska med syrlig öl, läge att dela med flera eller att bara frossa själv en kväll. Frun kommer troligen inte att uppskatta den så om jag vill kan jag bli tvungen att dricka hela själv. Brixton Brewery vill gärna skicka med lite öl men det var många öl som de inte hade i lager för tillfället. Fast några hittade jag i butiker och just den här fick jag via Craft Beer Company dit James ringde för att kolla om de hade en flaska. En kommande torsdagsporter, absolut.
Tre stycken Hammertonöl, har en hel radda Hammertonöl. Kommer bli enormt kul att pröva. En spännande majsöl och en te-öl bland annat. Sista ölen på bilden är en Weird Beard, inte en chans att jag kunde plocka in dem i den här trippen heller men en öl fick jag med hem. En skotte, är den humlesvag, rökig eller bara stark? Ska bli spännande! Fast idag nöjer jag med att packa upp ölen. Det blir liksom att njuta av dem en gång innan man öppnar dem.

Skål på er!

Packar upp väskan från Londonresan, Karlströms Malt 04

Kommentera

