Torsdagsporter – Dark Side, Bath Ales

Det är inte mycket kvar av torsdagen och jag har precis kommit hem från jobbet så jag har definitivt förtjänat min torsdagsporter med råge. Det fanns inte så många alternativ i källaren att välja på. Tokyo, Rip Tide, Fuller’s Imperial Stout var det liksom inte läge för. Allt för mycket alkohol för min skalle nu. Då passar det klockrent med Dark Side från Bath Ales. Ännu en hare alltså och denna ligger på behagliga 4%.

Dark Side, Bath Ales, Karlströms MaltSvart öl när nog utan skum.
Behaglig arom. Sötma, kaffe, lätt chokladton, lite melass.
Aromen beskriver smaken väl. Addera bara lite lakrits. Att det är en lätt kropp är knappast oväntat fast jag skulle gärna haft lite mera kropp. Den luktar och smakar så pass mycket att det känns lite konstigt med en så tunn öl. Låg kolsyra.
Eftersmaken är kort och dämpad.

Sammanfattningsvis. Trevlig öl som jag gärna dricker igen. Med den här ölen så visar man tydligt mixpackens svaghet. Vad gör man när man hittar en favorit bland de fyra? Köper hela mixpacket igen? Kanske, kanske inte. Det får de sista två ölen utvisa.

British Quartet, Bath Ales, Karlströms Malt

En reaktion på ”Torsdagsporter – Dark Side, Bath Ales

Kommentera

