Dags att summera månad nummer två

pint-of-beer-karlstroms-maltHär kommer då summeringen av februari månad. Tittar man på siffrorna från WordPress så har min statistik-summering/analys av Systembolagets försäljning av Brittisk/Irländsk öl rönt stor uppmärksamhet. Normalt så kommer ölrecensionerna knappt med på tio-bästalistan men både Fuller’s Imperial Stout och Fuller’s 1845 ligger högt på listan. Mycket ströklick kanske från folk inte normalt är inne och läser bloggen men som söker på nätet efter information om Fuller’s.
Något jag trodde mycket på var min miniserie om olika typer av ölförsäljningsställen men det slog inte ut så där enormt bra, medan inlägget om var man ska dricka cask i London är populärare. Jag lovar att det kommer mera sådant i slutet av mars eller början av april. Efter Londonresan alltså.
Portertorsdagarna har fortsatt och om jag ger mig in på att ranka de olika ölen så får vi följande lista i denna skrivande stund. Jag vet att mina värderingar om öl ofta ändrar sig. Jag bara skojade förresten… jag kan helt enkelt inte rangordna ölen. En otroligt bra månad på porterfronten helt enkelt. Okej, båda Partizanölen hade sina skavanker och Fuller’s Imperial Stout är helt enkelt omöjlig att jämföra med Buried at Sea. Och jag kommer bara ihåg det positiva i Currac dubh.

Positivt var även Moor Beers Tap Take over i Göteborg men den har jag ju inte omvandlat i blogginlägg ännu. Får snart klämma ur mig det för annars kommer det mest kännas mossigt.

Mycket goda irländska öl har det hunnit bli men nu finns det bara en kvar i källaren. Fast det bästa i dryck från den gröna ön har hittills varit en whiskey. The Irishman Single Malt.

Skål på er systrar och bröder

Kommentera

