Fuller’s 1845

Att jag gillar Fuller’s kan knappast ha ungått någon. Allt från Chiswick på cask till den senaste ekfatslagrade Brewer’s Reserve. Länge har ESB varit en favorit som har funnits i källaren som en slags nödöl till min fru när jag har bjudit på för mycket surt/beskt/konstigt öl men frågan är om inte dessa plats är hotad

Varför jag inte har skrivit om den här ölen kan jag bara undra och nu mera undrar jag över att jag inte tog något kort på den. Flaskan var framme, bokhyllan redo, kameran ladda men kort, nähä, det blev det inget taget.

En mörkt bärnstensfärgad öl med krämigt, vitt skum. Otroligt snygg öl, något lätt disigt över den. Aromen fylls av brödiga, maltiga toner. Toffe och karamellsmak, lätt, frisk ton (citrus) av humlen. Smaken är lik aromen med lite komplement av nötig, jordig karaktär. Låg kolsyranivå och krämig munkänsla. En fantastisk öl skulle jag vilja säga, snäppet bättre än Fuller’s ESB. Tycker jag idag i alla fall.

2 reaktioner på ”Fuller’s 1845

Kommentera

