Det är stor skillnad på att dricka whiskey och att prova whiskey

Writers tears installationBåda två sakerna kan gå under rubriken njuta whiskey. När jag nu säger att jag inte har provat whiskey på ett bra tag så menar jag prova för druckit och njutit har jag gjort. Ofta har det blivit en dram Writers Tears. En bra sort att ha som riktmärke när jag provar således.
Färg: Whiskeyfärgad känns givetvis lite dumt att skriva men gul-guldig känns bara översatt. Jag får öva på detta med färger.
Arom: Maltig, mjuk ton. Tung fruktighet och honungsötma
Kropp: Medium, mera mot lätt. Detta är en klassiskt lätt irländare. Väldigt rund.
Smak: Blommig, maltig, lätt pepprig.
Finnish: Värmande alkoholkänsla, lite torrare, tänker på brittisk apelsinmarmeladsbeska

Sumering: Riktigt god whiskey, speciellt med någon droppe vatten i glaset, eller kanske en hel skvätt. Jag späder gärna ner alkoholhalten för jag är inte så stor och stark som många tror.

Kommentera

