Bryggerier att leta efter

När jag kliver in på en pub så är givetvis det första som fångar mitt intresse vad som finns i ölväg. Jag kollar, som så många ölintresserade, gärna efter något nytt att pröva. Sedan har man givetvis lite favoritbryggerier också men även där tittar man gärna efter något nytt att prova.

Inför det nya året så brukar jag rota runt och läsa vad andra skriver om. Det brukar bli en ganska lång lista med intressanta bryggerier. Så även i år har jag rotat runt lite bland bloggar och texter på nätet och gjort mig en sådan liten lista. Mest givetvis när jag åker över till London i mars men även resten av året. Även lite extra koll via nätet vilket kan tyckas bedrövligt tråkigt. Öl ska drickas, inte läsas om. Men jag har ett visst intresse av att göra både ock. Vissa av dem är välkända och har funnits med över folks listor till Golden Pint Awards, andra har bara nämnts i förbifarten men de har ändå fastnat i mitt medvetande och sist så har jag en sextett av bryggerier som jag har prövat, känner till lite grand men ändå vill hålla lite extra utkik efter. Vad har ni andra för bryggerier på era wish-lists

Track Brewing – ett av alla dessa Manchesterbryggerier. En del av England som jag vet för lite om

Nothern Monk Brewing – Moccaportern och deras Indian Witbier låter extra spännande

Torrside – Vem skulle inte vilja brygga sin öl vid Peak Forest Canal?

Cloudwater – Mest kända för tillfället för att de slutat med cask

Hammerton – Londonbryggeri med rolig historia bakom (Ska försöka komma ihåg att återkomma till den)

Five Points – Flera gånger har jag varit på väg att testa deras öl men alltid missat av någon anledning. Borde kunna fixa dem i år.

Thurstons – Jag har alltid fascinerats av namnet Woking. Jag tror deras öl passar oss bra.
Gadds (Ramsgate) – Ligger nere i Kent men jag mixade ihop saker och ting med Young’s gamla brygger Ram Brewery och deras logga liknar Young’s Lie udda anledning att komma med på en wish-list kanske

Ossett – lär ha varit först med att sälja sina öl på SPAR

Tickety Brew – Mera öl från Manchesterområdet

Elusive Brewing – Jag har faktiskt helt glöm bort varför jag satte upp dem på listan, spännande :-)

Affinity – Kanske hänger det förra bryggeriet ihop med detta. Jag tror de har gjort lite samarbetsbrygder. Nytt Londonbryggeri, underbara Art work av Tida Bradshaw

One Mile End – Ett sista Londonbryggeri på listan

Bexar – Ett bryggeri som verkligen lämnar ut mycket info om sina öl. Kolla deras hemsida

Bryggerierna som jag vill hålla lite extra fokus på är
Adnams
Redemtion
Mallinsons
St Austell
Batemans
Harvey’s

2 reaktioner på ”Bryggerier att leta efter

  1. BeerBro:
    Wye Valley har jag aldrig smakat, de har varit på listan några gånger. Jag råkade träffa dem på Fuller’s en gång. De var där och hälsade på samtidigt som jag och vi satt alla och väntade, de på John Keeling och jag och mitt sällskap på Derek Prentice. Vi skulle få prova deras öl efteråt men vi såg dem inte igen sedan. Kul att du påminde mig om dem. Deras etiketter är spännande, kitschiga men samtidigt inte….

Kommentera

