Okej, inte så ölinspirerat men lite

resehandbok-london-karlstroms-maltJag tittar inte bara i rena ölböcker efter inspiration inför Londonresan. De andra gånger vi har varit iväg till London har jag gjort ett litet häfte med information om programmet, om vart vi planeras åka, om bryggerierna men även lite allmänt om London, om öl, brittiska ölbegrepp. Nu hittade jag en underbar resehandbok som passade mitt upplägg bra. Jag hittar inte direkt någon information som jag har nytta med men jag fick massor av idéer till just häftet.

Hela boken är fyld med roliga uppslag, små listor, saker att bocka av. Helt i min stil och sedan är illustrationerna underbara.

 

resehandbok-london-insidan-karlstroms-malt
Lite ölanknytning finns det i boken. Undrar om Camden betalade för att komma med? Själv hade jag troligen valt Partizan, Beavertown, ELB, Moncada eller rent av Fuller’s. Kanske Sambrooks, inte Meantime numera och absolut inte London Fields men möjligen Five Points, Howling Hops eller Brew By Number

Bara som info, om ni ska åka över själva och har frågor kring öl i London eller England över lag så tveka inte att skriva och fråga. Det är inte så att jag sitter och tjuvhåller på information. Jag delar gärna med mig av de guldkorn som jag hittar. Vill man följa med på nästa ölresa till London, läs mera här..

Kommentera

