Förtvivlan!

Hur kunde jag missa släppet av Thomas Hardy’s ale? Så klantigt! Inte det minsta roligt. Kan bara skylla på fullständigt hjärnsläpp mitt i skolstarten. Den 19 augusti släpptes nämligen denna mytomspunna öl och jag missade helt att beställa. När jag kom på det här om dagen så kastade jag mig in på Systembolagets hemsida för att beställa men vad ser man då? Systemunderhåll, inga beställningar under hela helgen. Nåväl, jag kunde ju titta på antalet öl i alla fall och såg direkt att det skulle bli hårt. Personalen i Falköping gjorde ett försök men trotts ett 50-tal flaskor enligt saldot så finns det ingen till mig. Genomklantigt får man säga så jag får helt enkelt trösta mig med någon av de gamla jag har i källaren. Fast det är klart, egentligen hör de inte hemma här på bloggen numera om jag har förstått rätt. Denna nya version av Thomas Hardy’s Ale är brygd i Italien, men det hade jag nog kunnat leva med om jag hade fått smaka.

Thomas Hardy ale
Tur man har några kvar sedan tidigare.
3 reaktioner på ”Förtvivlan!

  1. Nej, den är bryggd i England, men varumärket ägs och marknadsförs av ett italienskt företag.
    Cheers,
    /Dan, WickedWine

Kommentera

