Wow, tusende inlägget

Visserligen var det en slump men Sam Smith’s Taddy Porter känns som en bra öl att fira in det 1000:e inlägget på bloggen. Så här vid det tusenförsta inlägget tänkte jag passa på att titta tillbaka. Lite navelskådande helt enkelt men ni får gärna hjälpa till genom att kommentera vad ni har uppskattat mest. Det skulle sporra till att göra liknande blogginlägg.
Om man tittar på besöksstatistiken så borde jag skriva om whisky eller Mariestad Export. Saken är ju den att det är svår att hitta allt för många anknytningar till brittisk öl. Jag tänkte jag skulle rota runt bland blogginläggen och hitta några favoriter men det är inte lätt. Nu är det mest en stor hög med ostrukturerad textmassa upplever jag det som.
Givetvis, vet man vad man letar efter så hittar man det men om man inte vet… Mest består bloggen av ölrecensioner vilket är en synnerligen ömtålig färskvara. Ibland är den inte ens okej när den kommer ut för hur intressant är det att läsa om en öl som inte finns längre? Fast samtidigt är det där bloggen liksom hör hemma, kanske.
Mest gillar jag blogginlägg som ger lite bakgrundsfakta typ det om Traquair House Ale. Ett inlägg med kommentarer dessutom. Det om Westmalle är ett annat exempel.
Jag vet att folk har uppskattat det jag skrev om pubarna i London och är det något jag skulle vilja skriva mera av så vore det typ reseinlägg. Resa är roligt! Mat är också roligt, titta gärna runt i matkategorin. Ölbloggarstaffetten var ett riktigt kul initiativ, jag borde vara med på sådant oftare.

Stort, väldigt stort tack, till er som läser bloggen. För jag antar att ni läser, inte bara klickar på den. Utan er så bleve inget skrivet och jag har roligt när jag gör det. Mest spännande blir det de gånger någon av er kommenterar. Om jag skulle önska mig något så vore det flera kommentarer till texterna. Tyck till om ölen, tipsa om bryggerier, ställ frågor. Utmana mig gärna att skriva om något speciellt så drar vi på och kör 1000 inlägg till.

Kommentera

