Moor Old Freddy Walker

Moor Old Freddy Walker, Karlströms MaltHej och hå, inte varje dag man öppnar en sådan pjäs. Inser att jag inte alls är så stor och stark som jag kanske ser ut när det gäller öl. 66 cl och 7,4%, bara att tacka min lyckliga stjärna att min fru gillade den också. Annars vet jag inte hur det skulle sluta. För inte en droppe av detta skulle nå vasken. Detta var en riktigt god porter. Sötma och fruktighet i överflöd. Riktigt njutbar att sitta och sniffa på. Choklad, plommon, nötighet… smakerna bara fortsätter att utvecklas. Viniösa toner finns där redan från början vilket får mig att fundera på hur en sådan här öl utvecklas i källaren. Torkade frukter, kryddighet, kaffetoner, ännu flera smaker.

Tung kropp med låg kolsyra. Mjuk munkänsla. Riktigt trevlig öl. Ska man hitta något negativt så får man leta länge och väl men jag hoppar över det.

Kommentera

