Vem importerar vem?

Cask Sweden är alltså ny importör för Adnams, Camden har lämnat Wicked Wine precis som Hall & Woodhouse som numera importeras av New Brews Sweden AB. Det rör på sig bland bryggerierna. Det kan finnas massvis med anledningar till dessa byten och jag har givetvis ingen aning om det är bryggeriet eller importören som har initierat bytet eller om det rent av har skett i samförstånd. Det finns väldigt många importörer och flitigast, sett till bryggerier, är World Beer Trading med sina elva bryggerier. Enligt min uppfattning, som absolut inte bygger på att jag har prövat alla bryggerier utan bara på en fjuttig magkänsla, så handlar det inte om något potensiell storsäljande bryggeri. Daleside har funnits av och till tror jag i tillfälliga släpp. Ett trevligt bryggeri som brygger klassiskt. Mest välkänt är nog Brewmeister men tyvärr under tvivelaktiga former i samband med deras ev. inte så alkoholstarka öl Armageddon och Snake Venom. (Se Portersteken) Mest intressant blir nog Cask Sweden med Adnams för tradition och Beavertown för nyskapande. Wicked Wine ser spännande ut med uppseglande Marble. Uppstickareepitetet väljer jag att ge AMKA
Här har ni hela listan.

AB Wicked Wine Sweden
Frederic Robinson Ltd
Ridgeway Brewing
Meantime Brewing Co
Marble Brewery

TOMP Beer Wine & Spirits AB
Greene King
Belhaven Brewery
Wells & Young’s Brewing Company
Innis & Gunn

Cask Sweden AB
Adnams Brewery
Beavertown Brewery
BrewDog

World Beer Trading KB
World Top Brewery
Cotswold Brewery
Flagship Brands
The Durham Brewery
Brewmeister
Daleside Brewery
Gurkha Beer Trading
Molson Coors Brewing Company
Saltaire
West Brewery
Windswept Brewing Co

Galatea AB
Brakspear Brewing
Wychwood Brewery
Marston’s
Shepherd Neame
Thornbridge Brewery
St Peter’s
Little Valley Brewery

New Brews Sweden AB
Hall & Woodhouse
Timothy Taylor
Clanconnel Brewing Company
Titanic Brewery
Wadworth

Great Brands AB
Black Isle Brewery

Brewery International Sweden AB
The Inveralmond Brewery
Harviestoun Brewery
Carlow Brewing Co
T&R Theakston
Caledonian Brewery

Carlsberg Sverige AB
InBev
Guinness

Vasagatan 50 Restaurang AB
Buxton Brewery

Enjoy Wine & Spirits AB
Camden Town Brewery

Heba Food & Beverages AB
The Celt Experience Brewery

Spendrups Bryggeri AB
CRATE Brewery
Fourpure Brewing Co
Redemption Brewery
Murphy Brewery
By The Horns

Ahlén & Small Trading AB
Tiny Rebel
Keltek Brewery

Brill & Co AB
Williams Brothers
Traquair House

Arvid Nordquist Vin och Sprithandel
Fuller Smith & Turner

DesignBrew Scandinavia AB
Hepworth and Co Brewers

Amka Vinimport AB
Hook Norton Brewery
Moor Beer Company
Sambrook’s
St Austell

janake wine group AB
The Porterhouse Brewing Company

Båstad Vinhandel
Stroud Brewery

Brands For Fans Sweden AB
Frederic Robinson Ltd (Iron Maiden)

GL Brands AB
Scottish&Newcastle

Santosha AB
Hobsons Brewery

Winemarket Nordic AB
Wild Beer Co

Skandinaviska Dryckeshuset
Samuel Smith

Som alltid slänger jag in en lite feg brasklapp över att jag har gjort något fel. Jag har t.ex. tagit bort Lambeth Walk, By The Horns som det på Systembolagets hemsida fortfarande står att den importeras av The Five Finest vilket de inte gör längre. Jag kan tänka mig att det finns flera sådana fel i min lista. Om någon importerar något mera så hör av er så korrigerar jag listan.

En reaktion på ”Vem importerar vem?

Kommentera

