Tjong, bong, ibland går det fort

Shepherd Neame 1698, Karlströms MaltFort, både i det längre perspektivet och det kortare. Jag har försummat mina plikter och inte skrivit på ett tag. Plikter förresten, knappast rätt ord för skrivandet håller jag bara på med för mitt egna nöje och njuter av att några av er läser det men en plikt, det blir det inte. I så fall borde jag fundera rejält på vad jag sysslar med. 100-200 läsare per dag motiverar knappast allt jobb, om det nu hade varit ett jobb liksom.
Mycket annat har upptagit mina tankar och funderingar under senaste tiden men idag när jag kom hem från soptippen (någon mera som har soptippen som lördagsnöje?) så fick jag reda på att jag skulle åka tåg, till Skövde! Det var dottern som skulle gå på bio med kompisarna och med ett busskort så kan någon över 20 år ta med sig tre personer under 20 år. Ni fattar säkert min uppgift, jag var inte välkommen att följa med på bion. Glad att jag ens fick sitta bredvid tösera på tåget.

Så vad gör man några timmar i Skövde? Givetvis sätter man sig och arbetar och var kan passa bättre än Bishop Arms? Å så en liten paus ibland för att skriva lite blogg.

Om jag drack någon öl? Givetvis, jag stod och funderade på Shepherd Neame 1698. Enligt barpersonalen så var fatet inte kvar sedan ”festivalen” i februari utan de hade fått nya fat. Fat förresten, kolla fotot, Thrice Hopped and Bottled at the Brewery. Zimon fanns inte bakom baren denna dag så jag antar att det var han som hade källarskiftet, att sitta där nere och öppna flaskor för att fylla på till kranen. Nu kom tösera, jag återkommer med de öl jag faktiskt drack.

Shepherd Neame 1698, Triced Hops, Bottled at brewery, Karlströms Malt

Kommentera

