Nya öl till källaren

Bäst att skärpa till sig lite. Jag tänkte sätta mig ner och göra en lista. Här gäller det att undvika dubbletter. Fem, sex öl typ. Bara så många att jag kunde fylla på den onödigt överflödande ölkällaren. Jag skickade in infon (på Systembolagets fantastiska hemsida med den underbara sökmotorn) att jag ville se en lista på öl från Storbritannien och Irland och sedan klickade jag på butiker. Jag vill inte ha hela kollin utan bara öl som kan köpas styckvis men det finns inget sätt att vara säker på detta utan att klicka sig fram på varje öl. Jag satsade helt enkelt på de med bild (vilket brukar betyda ordinarie sortiment) och de som är extra intressanta av någon anledning. Listan blev följande.

Adnams Southwold Crystal Rye IPA (Prövad, ej recenserad)
Beavertown Quelle Saison (Prövad, ej recenserad)
Belhaven/Oppigårds Brown Ale (Väntar i källaren)
Bishops Finger
Black Isle Organic Goldeneye Pale Ale
Black Isle Organic Red Kite Amber Ale (Öl nummer 1)
Boddington Pub Ale
Bombardier (Öl nummer 2)
Brakspear Oxford Gold
BrewDog Bourbon Baby (Har jag försökt innan att beställa men det är lagersaldofel, det irriterande är att det inte hjälper, butiken verkar inte vilja ändra sitt lagersaldo)
BrewDog Dead Pony Club (Någon gång ska jag skriva en recension om den men inte denna gången)
Brewdog Punk IPA (Öl nummer 3)
BrewDog Rip Tide
BrewDog Trashy Blonde (Orkar den inte nu i alla fall)
Buxton Ring your mother (Har jag redan beställt)
Camden Pale Ale (Öl nummer 4)
Fuller’s India Pale Ale
Fuller’s London Porter
Fuller’s London Pride
Fuller’s 1845 (Va, har jag ingen recension på denna? Det ska jag ändra på, jag har ju en flaska i källaren)
Guinness Draught (Jag kanske inte har recenserat den ännu men det finns en bra podcast om den)
Guinness Extra Stout (Se ovan)
(Sedan kommer det en hel hög Innis&Gunn men dessa avstår jag nu)
Newcastle Brown Ale
Old Tom
Spitfire

St Peter’s Cream Stout
Tennent’s Whiskey Oak (Är jag sugen på att pröva men den är kollibegrensad)
Traquair House Ale
Twisted Thistle IPA
Young’s Double Chocolate Stout (Ännu en överraskning att jag inte har skrivit om denna öl. Öl nummer 5)
Zeitgeist

Totalt fem öl, ganska lagom. Bokat och klart.

En reaktion på ”Nya öl till källaren

Kommentera

