Plain Porter, dagen till ära

Inte varje dag som jag publicerar två inlägg. Man vill ju försöka dra ut på godsakerna och maximera klickandet eller något åt det hållet. Vänta nu, varför skriver jag om öl och inte om handväskor, pumps och jeans? Det verkar vara betydligt mera klickande i dessa kategorier eller så är det bara jag som inbillar mig. Vem vet, jag kanske har lika många följare som BlondinBella, bara det att alla mina har hackat sina datorer så att deras närvaro på nätet är dold. Det kan vara så, faktiskt, det kan det.

The Porterhouse, Plain Porter, Karlströms MaltJag tror inte att den heliga Patrick klickade någon gång alls. Varken på Facebook eller med någon tös. Jag har aldrig hört talas om någon Mrs Patrick i alla fall. Hur som är det hans förtjänst att det blir två inlägg idag. 17 mars=irländsk, nattsvart öl. I år blir det visserligen Guinnessglas men ett annat Dublinbryggeri som står för drycken.
The Porterhouse och deras Plain Porter passar upperligt idag även om det mesta har gått bra med dagens arbete. A paint of Plain, En stout/porter i all enkelhet. The Porterhouse verkar inte bekymra sig över terminolgin särdeles. Plain Porter, världens bästa stout, två gånger basunerar man ut på etikettens baksida och detta med rätta tycker jag. Har man vunnit så har man. Om det är världens bästa stout går att diskutera men bortsett från att jag tycker att det är en stout så är det bra. Mjukt, stillsamt, enkelt men utan att bli tråkigt. Svart färg troligen, jag ägnade inte allt för mycket tid åt färgen och skummet han jag absolut inte med. Lätt syrlig, mörk choklad, fruktigt och maltigt men inte så mycket. Luktar försiktigt, smakar försiktigt men välbalanserat och njutbart. Swosch så hade de 33 cl försvunnit. Trevlig öl som passade utmärkt nu i den sena timmen.

Kommentera

