Det går fort ibland

Kartonger, Meantime, London, Karlströms MaltDetta hamnar kanske i kategorierna, jahaja, och jasså. Fast lite bryr jag mig, lite irritera det mig. Inte att Meantime blir sålt igen, inte att man går från Wicked Wine, via SAB Miller till Bibendum som importör. Jag antar att det Bibendum som blir importör eftersom de har Asahi i sin portfölj men det är bara ett antagande från min sida. Nopp, det som gnager i mig är BBC News rubriksättning. Asahi to buy Peroni and Grolsch. Okej, Peroni finns på väldigt många pubar i England men ändå, Meantime borde väl vara den stora grejen för BBC, eller? Längre in i artikeln så kommer det att Meantime ingår i uppgörelsen också som kommer tillstånd för att InBev ska få okej för uppköpet av SAB Miller. Jag undrar om det är några mera mindre ölmärken som följer med i uppgörelsen?

Kommentera

