Thornbridge firade 10 år

Thornbridge 10 år, Karlströms MaltSå var det detta med statistiken då. 2005 startade man alltså upp och premiär hade man på Systembolaget 2012. Första året var riktigt försiktigt, 3200 liter Black Raven, några strölitrar av olika sorter inklusive cirka 300 liter Thornbridge Jaipur som är spännande att följa. Kolla tabellen, sedvanliga reservationer för att jag har missat någon post i kalkylbladen. 2015 känns som året då de firade 10-årsjubileum och samtidigt backade ut från Systembolaget, hoppas jag har fel.

Tabell, Försäljning, THornbridge Brewery, Systembolaget 20122015, Karlströms Malt

Okej, jag fattar att 110 000 liter är mindre än 188 000 liter men det måste väl ändå anses vara bra? Undrar om det var Systembolagets beslut eller importörens eller rent av bryggeriets? 2013 sålde man inte mycket annat än bara Jaipur. Jag undrar också hur den gick på krogarna. Jag är ute så sällan att jag inte har en susning.

Kommentera

