Man känner igen en Manchesterbo i Spanien på hans Boddington (Fransk Ölfestival i Malmö)

boddingtonsJag har absolut ingen aning om var jag har läst eller hört det och ingen aning om det stämmer men jag håller det inte för otroligt. Herrarna på bilden hittade jag på internet och de är visserligen i Geneva men kontinenten som kontinenten. Boddington hade ett starkt fäste hemmavid och vid billiga solresor till Spanien så ska alltså Manchesterbefolkningen (kanske den övre medelarbetarklassen typ) ha tagit med sig ett sexpack eller två för att ha på Hotelrummen. Hur ska jag nu få detta till Malmö Brygghus och deras roliga ölfestival? Bloggen skulle ju dra över till mer eller mindre bara Engelsk öl. Men vad då? Detta är ju bara för bra för att missa om man bor i närheten… Jag har aldrig önskat mer än nu att bo nära Malmö. Man skule kunna undersöka hur många britter som är där, säkerligen massvis av dem och om de är från Manchester så…. dricker de troligen inte Boddington i alla fall.

Jag plockar text direkt från Malmö Brygghus Facebooksida
888 Winter Camp French Craft Beer Festival at Malmö Brewing Co.

Situated in Paris’ 20th arrondissement, Les Trois 8 is a bar specialized in serving up craft beers. Dedicated to promoting the local Parisian and french craft brew scene, Les Trois 8 like to work directly with the brewers in order to promote a brew culture centered around the exchange and sharing of ideas.
Les Trois 8 are breaking up their regular schedule and setting up winter quarters in Sweden for one weekend at Malmö Brewing Co.
For the occasion, Les Trois 8 have selected 22 french craft breweries with 44 craft beers on tap!

Come discover the bubbling french craft beer scene on January 23, 2016 at Malmö Brewing Co. and meet 22 craft brewers and their teams!

Bendorf
Brasseurs du Grand Paris
Coconino
Corrézienne
Craig Allan
Crazy Hops
Deck & Donohue
Demory Paris
Garrigues (Kommer jag ihåg som riktigt bra)
Goutte d’Or
La Débauche
L’Agrivoise
Mont Salève
Ouroboros
Outland
Parisis
Pleine Lune
Sainte Cru
Thiriez (Kanonöl, testade deras i sommras när vi passerade på väg hem från England)
Vallée de Chevreuse
Vallée du Giffre
Vignes

En del av bryggerierna har jag ramlat på vid semester i Frankrike men det mesta är ju nytt och spännande. Jag gissar på att de är mera norrifrån. Roligt grepp av Anders och de övriga på Malmö Brygghus att ta hit franska bryggerier.

Kommentera

