Å så händer detta? GBG Beer Week

Det är mycket nu… ett uttryck som jag har glmt var det kom ifrån, Lorry eller något liknande. Jag har en kamrat som använder det frekvent för tillfället och det kunde inte stämma bättre in på mig än vad det gör. Möjligen ett citat från Traste Lindéns Kvintett då – ”Han är en lycklig man”

Å SÅ HÄNDER DETTA

Jag har svårt att sätta fingret på vad det egentligen var som fick mig att gå igång så här men riktigt glad blev jag. GBG Beer Week – en hel vecka fylld med ölarrangemang, gärna så många att man har svårt att välja. Om vi alla går samman så kan vi skapa något riktigt bra här nu. Jag tror att Göteborg har alla möjligheter i världen att ro iland detta. Det finns inte så mycket info ännu och ska sanningen fram så är det nog mest ett försöksår. Johan Lenner på Portersteken sammanfattar det eventuella framgångsreceptet bra, det gäller att många sluter till för att det ska rulla igång. Det hela beskrivs i pressmeddelandet som ett gräsrotsprojekt och som ett sådant så hänger det på om gräsrötterna är mogna för det eller inte. Om det bara blir ett dussintalet event under en veckas tid så blir det liksom ingen ölvecka. Själv är jag sugen att hjälpa till, så om det finns någon pub/krog som vill ha ett Londontema eller ett öl&ost-event så ställer jag gärna upp. Tågresan, lite mat och en öl efter att jag har jobbat klart, där har ni vad jag tar i gage. Ett sådant här initiativ måste vi hjälpas åt med och gör vi det bra så kommer vi få en fantastisk vecka tillbaka.

Kommentera

