Klart vi bryr oss

imageSpelar det någon roll vad som står på etiketten? Absolut och givetvis. Titta på bilden här och nu ska det sägas direkt att jag är inte någon vän av varumärket ICA när det gäller att skapa anonyma, intetsägande, trista och prispressande produkter. Jag köper hellre en förpackning majs, krossade tomater eller pasta där det finns ett varumärke än samma produkt när det står ICA på den. Sån är jag och ändå gillar jag flaskan till höger bäst. Varför då? Jo, det står att det är Nils Oscar som har gjort den. Producerad i Sverige av Nils Oscar för ICA AB. På den vänstra står det en konsumentkontakt, Jönköpings Bryggeri AB men jag misstänker att den inte alls är bryggd i Jönköping trots den lokala prägeln på namnet. Är det skruvat i skallen på mig tycker ni? Jag är tveksam till att jag kommer köpa ölen särskilt ofta och samma gäller för den läckra saisonen de gjorde men om det vissar sig att de faktiskt får igång ett bryggeri då kommer jag köpa den, t.o.m. kanske om den blir något sämre. Jag gillar helt enkelt inte ens misstanken att de inte producerar den där de ger sken av det. För er som inte bryr er så kommer nu ölrecensionen.

imageOsch devon, Jönköpings Bryggeri, 3,5%
Massvis med skum hur jag än försökte hälla och jag har inte varmt i källaren där den kom ifrån. Frisk humlig arom utan krusiduller, ren fin smak. Bra kropp för att vara lågalkoholöl och inte bara en-dimensionell. Kort eftersmak. En bra öl, inte alls illa utan riktigt god så ölen i sig blir knappast sämre av döljandet av bryggeri. Jag gissar att det är Eskilstuna Hantverksbryggeri men någon annan kanske vet bättre. Någon kanske till och med rätar mig, vad vet jag. Poäng då? Egentligen borde jag väl avstå att bedöma den eftersom jag har förutfattade meningar men säg så här, den smakar bra mycket bättre än Mariestad 3,5%, Staropramen 3,5% eller PU 3,5% Jag ger den 7 poäng

Jag är inte ensam om att bry mig, kolla Knut Albert eller Boak and Bailey

De har också synpunkter på att alla inte är helt öppna i sin marknadsföring.

Kommentera

