Tänk att det var så!!!

Varför? Jag bara undrar men egentligen vet jag svaret. Jag fick en liten försynt fråga med ”jag vet något som du kanske inte vet”antydan i tonen och helt riktigt. Jag visste inte att det fanns ett mer eller mindre hemligt lager inne på lagret så att säga. I Falköping så står det ett antal sorter julöl utställda i hyllorna. Mannen som var med på provningen hade råkat få se en lista med massor av kryss på samt ett par öl som var märkta med L. Han gick efter devisen frågar man inget får man inget veta och fick då reda på att julölen som var märkte med ett L fanns i butiken men inne på lagret. Jag hade lite svårt att tro det, märkesneutralt och allt men idag när jag var nere så frågade jag och visst, jodå, vi har några till sorter. Fram plockades snarare en plansch i liggande A4-format men välja fick jag. Det var liksom på gamla (nåja) goda tiden med handling över disk fast med den skillnaden att här fick man gissa att det var så. Okej, jag fattar att hyllplatserna är begränsade och jag fattar att man måste fylla på hyllorna ofta om man har mindre av varje sort framme men sätt som minst upp en stor och då menar jag stor skylt om att det finns flera varianter julöl inne på lagret och gärna markerade på något annat sätt än bara ett L på en A4-plansch

Kommentera

