Inte en jäkla uppdatering på hela tiden?

Idag har det varit fult drag i Karlströms Mun. Den har pratat, prövat drycker och inte minst bara stått och gapat bitvis. Jag började väldigt lugnt med att bjuda tillbaka för bemötandet som Beavertown gav oss i oktober genom att introducera Fredrik där ifrån till Qvänum Mat & Malt och han provade sig igenom deras öl. De har flera likheter tycker jag i stil av öl även om de absolut har valt olika vägar dit. Jag har haft ett långt samtal med Jens Skrubbe om saison och jag måste säga att ni borde gå in och rösta på honom som Ambassadör för Gulden Draak. Få kan belgisk öl som Skrubbe och ännu färre pratar så engagerat om det som han. Jag har hunnit med två föredrag, bryggarna bakom ölen och Otto Lundbergs Porter/Stout-provning. Den senare gav kanske inte så mycket nytt för någon som följer Ronald Pattinsons blogg men det var väldigt underhållande. Jag kan rekommendera Stigbergets bryggeri och passar samtidigt på att utse dem till mässans snyggaste monter. Göteborgs Nya Bryggeri verkar äntligen bli av, enligt vad jag fick höra så står det ett bryggverk halvägs ner i Tyskland och väntar på att kunna transporteras upp till Göteborg, Sedan avslutade jag det hela med att få prova lite Teelingwhisky. Bröderna Teelings far drog igång Cooley i slutet av 80-talet. Då var man en irländsk uppstickare, för drygt två år sedan såldes det till Beam och nu ska bygger man nytt destilleri i Dublin och frågan är om inte det var planen hela tiden, hur kan det annars vara att de har 21-årig whiskey att visa upp nu En 21-årig whiskey som är fantastisk!!!

Där var mässan slut för min del, det som återstod var att gå och köpa lite choklad för överblivna kuponger, men det glömde jag givevis :-(

Kommentera

