Mera Festivalstjôt

Då var det dags för nytt försök för folken bakom En Öl- och whiskymässa. Jag är helt övertygad om att det kommer bli bättre än i fjol. Jag är till och med övertygad om att det kommer bli bra. Sådana missar gör man inte om mer än en gång. Nu finns en helt annan erfarenhet, man har trimmat in biljettförsäljningen och man har enormt mcket mera yta. Det ska bli riktigt roligt.

Själv åker jag ner för att prata med så mycket folk jag möjligt kan hinna med, pröva lite god dryck står givetvis på programmet men prio ligger på att samtala. Med utställare, med importörer, med tillverkare och inte minst med vanliga besökare.

Har jag ingen wanted-lista då? Faktiskt inte, jag har inte ens kolla på vilka som är där och vilka som inte är det. Det får bli en Magnus Bark helt enkelt, ta dagen som den kommer. Nytt för i år på mässan är att första timmarna nu under torsdagen är för branschen bara vilket jag gissar medför att det är mindre kaotiskt då, mera tid för prat och information. För er som kommer utifrån så ska man givetvis passa på att besöka Göteborgsbryggerierna. All In, Beerblioteket, Dugges, Poppels och vilka som nu kan tänkas vara där. Anglofilen i mig rekomenderar alltid Poppels Brown Ale men även Lilla London, jag undrar om de är där eller om de har kommit igång.

En sak har jag på listan, det är att dricka gin. Ni vet de där testen som snurrar runt på Facebbok, ett av dem talade om vilken dryck jag var och det var just GIN! Jag är knappt ens säker på att jag har druckit Gin och Tonic någon gång, absolut inte gin rent vad jag tror. Det finns ett litet gindestilleri som jag inte kommer ihåg namnet på som ligger norr över.

Jag lovar att återkomma med rapporter för er som ska dit senare idag, imorgon eller på lördag. Det finns för övrigt möjligheten att komma in utan förköp även på lördagen. Vid mån av plats så kommer man att släppa in mera folk. Torsdagen och fredagen, om jag fattade rätt, finns det fortfarande förköp kvar att köpa.

Kön, Gbgmässan 2013
Kön förra året
2 reaktioner på ”Mera Festivalstjôt

Kommentera

