Lite uppdatering

Svenska Eldvatten Northern HighlandTiden går fort när man trivs. Jag smakar inte så mycket som jag provar men några tips har jag här ytterligare att ge. Svenska Eldvattens buteljeringar är välkända och nu fick jag möjlighet att vara på Peter Sjögrens provning. Roligt, spännande och riktigt gott. Främst var det deras Northern Highland som fick mig att tända till. Tur för min plånbok att man inte säljer flaskor direkt över disk på ett sådant här ställe, tur för plånboken och kanske även för arbetsinsatsen imorgon. Jag har hunnit med lite öl också, Poppels DIPA är något som jag antar att många av er har prövat redan. Den blev mitt andrahandsval till kvällsmackan. Poppels!!! Skärpning, man ska inte åka på mässa utan sin bästa öl, Poppels Brown Ale. Lite ölprat med Qvänum Mat & Malt, lite whisky snack här och lite där, roligt, kul. Folkligt, festligt men allt annat än fullsatt. Som en utställare uttryckte det hela, slöseri med tid men jag trivs som fisken i vattnet.

Kommentera

