Växjö Ölfestival – Dubbla Premiärer

Snart är det dags med ölmässan i Växjö. Det är inte min första mässa bakom monter men den första där jag har ett större ansvar, monter ska planeras, öl ska väljas och allt ska roddas. Och det ska bli hur roligt som helst. Jag håller på att försöka pilla ihop en automata till montern, få se om den blir klar och om den blir bra.

Med knappa tre veckor kvar har jag nästan sytt ihop min första Master Class. Lite missvissande/missledande ord faktiskt men roligt ska det bli. Temat för föreläsningen är ”Taste of London” och flera av de andra leverantörerna har ordnat fram öl så det blir inte bara By The Horns-öl. Camden från Wicked Wine, Weird Beard som importeras av Brewtrade och Fuller’s är klara men det jobbas på ytterligare godingar. Det blir blandade med stilar, inte bara klassiska brittiska ölstilar, svarta Ipor, lageröl, kanske något tyskt stillmässigt och ev något belgiskt. Givetvis ska vi prata min favoritdryck, boring bitters, men tyvärr kommer jag inte att kunna ordna cask-ale till denna mässan. Jag ser det dock som ett tydligt mål inom något år att kunna erbjuda detta på mässorna. Om ni är några som läser denna bloggen som ska gå på mässan i Växjö som kom gärna fram och prata lite extra, det är bara roligt.

2 reaktioner på ”Växjö Ölfestival – Dubbla Premiärer

Kommentera

