Mohawk Coffee Easter Edition

Humm, har denna ölen stått i min källaren sedan förra året. Dumt, tur att jag gör något åt detta nu då. Underbart roligt att prova öl utan förutfattade meningar… Häller upp den svarta drycken och sinnet drar iväg mot porter, stout och imperialvarianter av dylika. Detta är dock något helt annat, det känns vid första sniffen. Enormt fruktig, frisk arom. Inte humlestinn utan bara humlemassiv. Det ligger som ett härligt skönt täcke rakt över ölen och skvallrar om att Mohawk vet vad de gör när de brygger öl nere hos De Proef.

Denna svarta IPA har ganska avrundade inslag och kaffet är inte framträdande eller ens försiktig utan knappt skönjbar. Kan vara lagringstiden men den är stämplad till bäst före in på nästa år. Mjuk kolsyra, medel kropp och medel till ort eftersmak. Trevlig öl som får mig att bli sugen på att grilla marinerad fläskkarré, en skön sommaröl helt enkelt. Jag ger den 6 poäng, inte riktigt min kopp te så att säga men den har sin plats och sin tid. En BIPA som inte luktar svartavinbär känns bra.

Kommentera

