Fredagseftermiddagslyx

Underbart ord i största allmänhet. Fredag eftermiddag! Just denna fredagen känns det lite extra bra med mycket slit, både praktiskt och mentalt, på det andra jobbet. Nu, klockan två har jag kommit hem, ska äta lunch och bara krypa in i min helgbubbla. Vad kan då passa bätre än lite lyx? En snabb spisomelette med lite rökt skinka, några flarn Parmigiano Reggiano och några skivor gurka bred vid. I glaset en underbar suröl från London. London Sour från The Kernel som var en av flaskorna jag släpade hem från London. Det är en öl som suddar ut flertalet gränser för mig. Så pass nära cider i karaktären att den liknar ”riktig” cider mer än vad Kopparbergs Personcider gör. Så tunn i färgen att det definitivt går att missta för vin å så vet jag inte om jag bara inbillar mig men lite av samma mineralton som vissa viner har. 2,3% gör att jag gärna hade druckit en eller fem till men platsen i resväskan var begränsad. Mycket lätta viniösa toner, citrussyrliga smaker, snabflyktig eftersmak. Underbar öl. Om ni bara kan få tag på den så smaka. Annars tror jag att Beavertown kommer med liknande öl under sommaren, By The Horns har fat med sin Sour to the People (Jag vet inget om hur den smakar) och passerar man Tyskland så finns ju chansen till att hitta en Berline Weisse, många goda öl i samma härad där.

London Sour The Kernel

Kommentera

