Gavnö Slottstout, öl att vaska

Den lille havsfrunNär vi var i Köpenhamn så handlade jag en och annan öl. Jag hade bespetsat mig på en fin stund på Barley Wine och kanske ett besök på Carlsberg bryggeri. Ett snabbt besök på Barley Wine blev det men i övrigt fick jag hålla mig till Irma (typ ett danskt Coop) vilket var ganska tillräckligt. Bland dessa öl som jag hittade där fanns det tre öl från Slotsbryggeriet Gavnø. Klosterölen visade sig var okej, deras Indian Pale Ale var på gränsen medan stouten direkt åkte ner i slasken. Den saknade det brända, hade för mycket syra och allt för tunn kropp, dåligt men kolsyra. Förhoppningsvis hade jag otur och fick en dålig flaska. Kanske, kanske inte men tre mindre bra öl gör att jag inte tror att jag tänker köpa flera öl från dem utan en bra anledning.

 

Kommentera

