Skörden från London

Det är ingen lätt uppgift att välja ut de öl som ska med hem. Från Fuller’s kändes en lagrad Fuller Vintage 2006 som ett synnerligen bra val. De har massor av olika årgångar och jag skulle gärna köpa med mig en av varje hem men då blir det ingen annan sort alls. Cirka tio flaskor fick jag ner i resväskan men jag hade givetvis kunnat haft med mig en större väska för 23 kilogram som SAS tillåter är mycket. Bara att skylla på dålig planering så blev det inte flera med. Redchurch, Weird Beard, Partizan, Adnams var väl inte överraskningar, inte heller The Kernel. Green King var en slump och Rocky Head hade jag ingen koll på alls utan plockade dem mest för att det är ett Londonbryggeri. Mest spännande är O’Hanlons Barley Wine. Vem minns inte deras Thomas Hardy’s Ale. Närmare himmelriket än så kommer vi inte. Ska bli riktigt spännande att se var det landar.

Skörden från London

Kommentera

