Ayinger Winter Bock

Så god, så trevlig, söt, maltig mäktig. Vad glad jag blir. Den är ganska lika deras Celebrator och jag börjar fundera på en sida vid sida provning. Jag borde peta med en Lunator, Salvator och kanske en hembryggd Arkivator. Mitt i funderingarna och skrivandet så googlar jag och upptäcker att jag att det är frågan om samma öl, Celebrator och Ayinger Winter Bock. Synd att jag inte hamnade i en sida vid sida provning, det hade varit rätt åt mig. Sedan kan man bara fundera på varför man lanserar samma öl under två namn, Systembolaget kan kanske vara svaret. Jag gissar att det är lättare att få igenom Ayinger Winter Bock som julöl än Celebrator?

5 reaktioner på ”Ayinger Winter Bock

  1. …sen kan man fundera på varför jag bara läser första halvan av ett inlägg innan jag skriver ett inlägg. Tar fram skämskudden och gömmer mig i ett hörn. :)

  2. Celebratorn (som Celebrator) har jag bara druckit en gång, sent en SBWF-kväll. Kommer däremot ihåg winter bocken som trevlig. Kollar in mina Ratebeer betyg på dubbelbockar och ser att de brukar få hyfsade betyg men att jag ändå ligger lite lägre än medelvärdena. Så andra verkar uppskatta stilen mer än mig.

  3. Det är som regel väldigt söta saker som man antingen gillar eller inte gillar men själv har jag i princip alltid några med mig hem när vi har varit i Tyskland och i maj kommer Lunator som brukligt är på Systembolaget.

Kommentera

