Hur snabbt det kan ändra sig

Jag har haft lite funderingar och undringar om Carnegie Porter och dess försäljning. Några svar från Carlsberg om varför det har varit 2010 års bryggningar som vi har haft i butiken har jag inte fått men sedan gjorde Delreich mig uppmärksam på att det inte alls handlar om 2010 utan att det handlar om feltryck på etiketterna och att jag borde kolla bäst-före-datum. Det gjorde jag och visst var det så. De senaste 2010 jag hade visade sig vara bryggda 2012 till och med. Plötsligt handlade det alltså om en förlorad årgång bara för att jag inte hade varit uppmärksam. En koll i källaren avslöjade dock att jag har tio flaskor med 2010 på framsida och ytterligare 10 st med 2012 på flaskan för dessa har kommit även till Falköping. En noggrann kontroll av bäst-före-datumen visar att jag har regelbundet druckit och löpt nya Carngie Porter. Alltså har jag bara sex stycken som faktiskt är bryggda 2010, två är bryggda 2011 (så helt förlorat är inte det året för mig) och jag har alltså hela tolv av årets flaskor. Ja,ja så går det om man inte har full koll själv fast lite tycker jag Carlsberg borde skärpa sig. Man har knappast feltryck på etiketter i närmare ett och ett halvt år.

Kommentera

