Ett hedersuppdrag

Jag har svårt att tänka mig ett mera hedersamt uppdrag än att få öl personligen av bryggaren för att utvärdera och komma med synpunkter. Det händer inte ofta, har bara hänt två gånger faktiskt men jag får allt säga att du är i gott sällskap Daniel. Den andra bryggaren är nämligen Mark Slater på St Peter’s Brewery. Två öl har jag testat, Once upon a time och Team Americas Pale Ale. Den förstanämnda supertunna, överhumlade tråkiga saken har vi skrivit nog om nu men TAPAs (jag älskar förkorningar) tål att beskrivas.

Utseende: Halmgul med fint skum som föll ihop till cirka en halv centimeter.

Aromen: Mycket tunn, krispig fräsch citruston som känns riktigt elegant.

Smaken: Tunn kropp, hög hinkabiltet men en öl i viss obalans. Humlebeskan hade mått bra av lite maltigare bas. Citrus, aningen karamell och tar man i kan man hitta lite brödighet. Kort eftersmak som känns lite tom.

Jag ger den 7 poäng men jag skanar mustigheten i ölen. Den är för enkelspårigt humlefokuserad. Han jag bryggt den själv hade jag varit nöjd med den och jag skulle gärna dricka den igen.

 

Kommentera

