BrewDog Winter Porter

Jag gillar inte BrewDog, har aldrig gjort sedan jag första gången smakade Punk IPA och inte blev det bättre med de osmakliga flaskor som End of history kom i. Nej, inget för mig så jag förvånade mig själv genom att köpa derras Winter Porter i julas. I efterhand är jag mer än nöjd med detta. Om det är en ovanligt mesig BrewDogöl eller om jag har tuffat till mig är svårt att veta. Troligast är det en kombination av båda. Hur som helst, brunsvart öl, aningen skumrester men inte mycket mera. Rostade toner, lite choklad, aningen karamell. Lite tunn i kroppen, kryddig i smaken kompletteras med lite syra. Medel beska. Enligt etiketten är det chilli i ölen men jag tror inte att det är sådan kryddighet utan snarare fenoler. Torr och fin avrundning på ölen. Winter Porter och Zeitgeist är helt klart de två öl som jag gillat bäst hos BrewDog.

Tillägg.
Nej, jag har långt ifrån smakat allt de har gjort och jag glömde de fantastiska Paradox men de är ju som sagt fantastiska

 

Kommentera

